Oldal kiválasztása

Ma van az alvás világnapja

Emlékszem , mennyire nehéz helytállni Anyukaként akkor, mikor az ember zombi állapotban van otthon szopós csipetkéjével.
Az első gyermekem születése után ráadásul 3 hónapig lázas is voltam. Vagy, milyen rossz az, amikor a gyermeked, vagy te holtfáradt vagy, mégis túlpörög(sz).

Nem is gondol bele az ember abba, hogy az alvás nem megfelelő hossza milyen súlyos következménnyel jár hosszú távon.

Azt sem, hogy az idegrendszeri , belgyógyászati problémák mellett az immunrendszerre és a túlsúlyra is hatással van az, ha a gyermekünk pihenése nem kielégítő.

Nagyon sokszor hallom az Anyukák panaszkodását:

-Jaj, már megint csak 10 órakor aludt el!
-Már megint nem aludt semmit egész nap!

De mégis, mit tehetünk a problémák kiküszöbölésére?

Először is alakítsunk ki egy napirendet, rendszerességet az alvásnál is.
Ezt gyerektől függően akár kb. 6 hetes kortól kialakíthatjuk már. Már 3× leteszteltem, működik.

A rituálék is ugyanazok legyenek alvás előtt.
Legyen ráhangolódási, nyugalmi idő lefektetés előtt. Már ebben a kb. 1 órában se érje túl sok külső inger a piciket. Mire kell gondolni?

A TV és egyéb vizuális, zaj és egyéb forrásokat mindenképp iktassuk ki a környezetéből ebben az időszakban.

De a későn hazaérő Apukával is értessük meg azt, hogy ne pont ebben az időszakban indítsa el a gyerekkel a csiklandozós, felpörgetős mozgásos játékokat, inkább meséljen, bábozzon , meséltesse a gyermeket, mesélje el ő is a nap eseményeit kis figurákkal. A gyerekek imádni fogják. Nálunk “Zsuzsi babázott “a párom, nyávogós hanggal utánozta lányaim csivitelését, utánozta le a velük történteket.

A picúrkánk szobájában az esti alváskor mindenképpen zárjuk ki az ablakokon átjövő fény útját. Az alvás- ébredés ritmusát meghatározzák a fényviszonyok.

A zajt, és annak forrását minimálisra csökkentve el tudod érni azt, hogy pihentetőbb lesz a csemetéd alvása. Hiába alszik be a TV mellett, vagy a nagytesók rajcsúrozása mellett a babád, az az alvás csak lenyomata az igazinak.

Nagyon fontos a kényelmes, és nem műszálas ruházat, és hogy ne fázzon, de ne is izzadjon meg. Ezt természetes alapanyagú, azaz olyan textíliákból készült alsónemű viselésével, érhetjük el, amely nem zárja el a pórusait, és nedvszívó is.
Volt egy ismerős baba, aki valamiért egész nap ordított, s nem tudták az okát. A saját fülemmel hallottam azt a sóhajt, ami a 3 hetes babából szakadt ki, amikor az orvos levetkőztette , és végre nem volt túlöltöztetve!
A kis nyakán hátul érezni lehet, ha nyirkos, hogy kicsit túl van fűtve, burkolva.

Különböző megoldásokkal már újszülött kortól elérhető az, hogy az alvás, az altatás ne váljon rettegett esti programmá.

Legközelebb néhány egyéb megoldást is megmutatok nektek, amik megkönnyítik a hétköznapokon az alvást a Csipetkék termékei közül.

 

Baráti üdvözlettel:

Eszter

Kedves Anyukák, Apukák, Nagymamák és Nagypapák!

A Csipetkék blogot nektek írjuk és szerkesztjük azzal a céllal, hogy tanácsot és támogatást adjunk a szülővé és nagyszülővé válás rögös útján.

Hálásan köszönjük, ha észrevételeitekkel és témajavaslataitokkal segítitek a munkánkat.

Üdvözlettel:

Drávainé Németh Eszter

Élményműhely

lelkes hölgy

Anya program

Egyedi termék

Lépj kapcsolatba velünk!

Élményműhely: Pécs, Hungária utca 47.

Telefonszám: +36 30 847 2768

Email: csipetkek@csipetkek.hu

Facebook:  Csipetkék – Pécs